ολοκληρώνει το πρόγραμμα Erasmus+

με το ταξίδι του στο Wroslaw της Πολωνίας

Αν και οι  υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας   και γενικά στην Ευρώπη δεν είναι οι καλύτερες δυνατές, μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε την  προγραμματισμένη τελευταία Mobility του προγράμματος Erasmus+ ”Learn How to learn” και από τις 14 μέχρι 21 Νοεμβρίου επισκεφθήκαμε την πόλη των νάνων της Πολωνίας, τη γραφική Wroclawμε στόχο την ολοκλήρωση της συνεργασίας των τριών χωρών του προγράμματος (ΠΟΛΩΝΙΑ, ΚΡΟΑΤΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ) στο φιλόξενο σχολείο TEB edu Kacja Sp Szkola Podstacoocola Parnas με συντονίστρια την εκπαιδευτικό JOANNA  KALINOWSKATο πρόγραμμά μας υπενθυμίζουμε ξεκίνησε τον Ιούνιο του  2019 και μετά από δύο παρατάσεις, με πολλές δυσκολίες λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας ,συνεχίζεται μέχρι τον Απρίλιο του 2022.

Νωρίς το πρωί της Κυριακής το πολυπόθητο ραντεβού μας. Στις  3.00πμ στο Μίλωνα αποχαιρετίσαμε τους γονείς μας και τους αγαπημένους μας και με πούλμαν ξεκινήσαμε, όλοι μια ομάδα, για το αεροδρόμιο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Με την πτήση 1757 της LΗ και ένα δίωρο, άνετο ταξίδι θαυμάσαμε την ανατολή και το ξεκίνημα της μέρας μας βρήκε να βολτάρουμε στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Ο τελικός προορισμός μας ήταν, με πτήση πιο σύντομη αλλά εξίσου απολαυστική, το αεροδρόμιο της  WROCLAWΗ φιλοξενία των φίλων Πολωνών από την πρώτη στιγμή έντονη: ζεστή υποδοχή από μαθητές και γονείς, μεταφορά με ιδιωτικά αυτοκίνητα στα διαμερίσματα παραμονής μας και ένα τραπέζι στο ζεστό χώρο του εστιατορίου «WROCLAWSKA» πλούσιο με παραδοσιακά Πολωνικά πιάτα.

Tην 1η  μέρα εργασιών Δευτέρα 15/11/2021,μετά από 45λεπτο πρωινό περπάτημα διασχίσαμε την πόλη που μας έδειξε κάποιες από τις ομορφιές της και φθάσαμε στο σχολείο φιλοξενίας (TEB edu Kacja Sp Szkola Podstacoocola Parnasόπου  πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή welcoming για όλους μας, Κροάτες και Έλληνες, καθηγητές και μαθητές γίναμε μια παρέα. Ακολούθησε καλωσόρισμα από την Διευθύντρια του σχολείου, προσφορά στο σχολείο  δώρων  και γλυκισμάτων με άρωμα  Ελλάδας, φωτογραφίες  και πρωινό  για όλους μας με χειροποίητα σνακς και κεράσματα σε Πολωνικό  ύφος, γεύσεις που θέλησαν να μας κατακτήσουν. Γρήγορα δημιουργήθηκε   όμορφη ατμόσφαιρα φιλίας και συνεργασίας.

Τηρώντας ευλαβικά τα μέτρα προστασίας, αφού χωρισθήκαμε σε μεικτές ομάδες (2 ΠΟΛΩΝΟΙ - 1 ΚΡΟΑΤΗΣ - 1 ΕΛΛΗΝΑΣ) ξεκίνησαν τα workshops έτσι όπως οι συμμετέχοντες καθηγητές είχαν προγραμματίσει (3 workshops φυσικής , 2 workshops γεωγραφίας και 3 workshops αγγλικής γλώσσας). Το βράδυ μας υποδέχθηκε και πάλι το σχολείο όπου μας περίμενε μια όμορφη και διασκεδαστική παράσταση (κείμενα, μουσική, σκηνοθεσία, τεχνική υποστήριξη αποκλειστικά από Πολωνούς μαθητές του προγράμματος),μπουφές με Πολωνικά εδέσματα από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και πάρτι με αγαπημένους χορούς και μουσικές από τις τρεις συνεργαζόμενες χώρες.

Την 2η μέρα εργασιώνΤρίτη 16/11/2021 πραγματοποιήθηκε  από όλους μας (μαθητές και καθηγητές σε 5 ομάδες) στις γειτονιές της πόλης η δράση «ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΝΑΝΩΝ». Μια δράση που μας πρόσφερε γνώση και διασκέδαση, μια δράση που μας βοήθησε ψάχνοντας για τους νάνους να γνωρίσουμε την πόλη καλύτερα. Ευχαριστήσαμε θερμά τους διοργανωτές του παιχνιδιού και περιμέναμε με αγωνία την επεξεργασία των αποτελεσμάτων και την ανακήρυξη των νικητών!!! Μετά την δράση αυτή, αν σκεφτείτε ότι το κρύο ήταν τσουχτερό, ζεσταθήκαμε όλοι μας πίνοντας  ζεστή σοκολάτα σε CAFÉ στην κεντρική πλατεία της WROCLAWΣτη συνέχεια δοκιμάσαμε όλοι μας για μεσημεριανό το αγαπημένο των μαθητών μας CORNDOG,δουλέψαμε στα δωμάτιά μας πάνω στις εργασίες  που μας ανατέθηκαν, διοργανώσαμε πάρτι έκπληξη για την Κ που είχε τα γενέθλιά της και έκλεισε η μέρα μας με λαχταριστή πίτσα  σε εστιατόριο της πόλης.

Την 3η μέρα Τετάρτη 17/11/2021 δουλέψαμε τις εργασίες μας στο σχολείο από νωρίς  το πρωί μέχρι αργά το μεσημέρι (3 ομάδες στην αίθουσα φυσικής, 2 ομάδες στην αίθουσα γεωγραφίας και 3 ομάδες στην αίθουσα αγγλικών). Το βραδινό μας στο εστιατόριο PIETROS μας πρόσφερε πολλές και διαφορετικές πολωνικές γεύσεις άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο ευχάριστες. Μας δόθηκε πράγματι η ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις έντονες διαφορές της Πολωνικής με την Ελληνικής κουζίνας.

Την 5η ημέρα εργασιών , Πέμπτη 18/11/2021 καταφέραμε να ολοκληρώσουμε όλα τα  projects  και τα παιχνίδια, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό. Μετά τις εργασίες στο σχολείο μας περίμενε έκπληξη γεύσεων «με το κιλό» και μεσημεριανή ξεκούραση. Η ένταση της μέρας αυτής εκτονώθηκε με την προγραμματισμένη ξενάγηση στη φωτισμένη πόλη. Με ξεναγούς την Mrs Joanna και τον Mr Loukas γνωρίσαμε το ιστορικό κέντρο της  πόλης που εδώ και μια βδομάδα μας φιλοξενούσε. Μπορεί το κρύο  κατά την διάρκεια της ξενάγησης να ήταν τσουχτερό αλλά στο τέλος της μέρας το σπιτικό ελληνικό φαγητό που γευθήκαμε στα δωμάτιά  μας  μας βοήθησε να το ξεχάσουμε με μιας!!!!

Την και τελευταία μέρα  του προγράμματος, Παρασκευή 19/11/2021 πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις των εργασιών των 8  ομάδων των συμμετεχόντων μαθητών στο χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου. Στο τέλος κάθε παρουσίασης οι μαθητές  αξιολογούσαν τις παρουσιάσεις τους (τις δημιούργησαν  δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά) με την χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών που οι ίδιοι κατά ομάδες  είχαν δημιουργήσει. Το απόγευμα της ίδιας μέρας είχαμε την χαρά να βολτάρουμε σε Χριστουγεννιάτικη αγορά που άνοιξε τις πύλες της και μας υποδέχθηκε να ψωνίσουμε τα ενθύμιά μας, να διασκεδάσουμε στο λουνα παρκ και να  δοκιμάσουμε νέες γεύσεις και μεθυστικά αρώματα .Και όλα αυτά ακολουθώντας τα υγειονομικά μέτρα που επιβάλλονται λόγω της πανδημίας του Κορωναιού. Η βραδιά μας τελείωσε με γευστικό αγαπημένο φαγητό στο HARD ROCK CAFÉ της πόλης.

Το πρωί του Σαββάτου 20/11/2021 είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα. Η χώρα φιλοξενίας είχε οργανώσει ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη στο στρατόπεδο συγκέντρωσης GROSSROSEN και στο CASTLEKSIAZ. Με την βοήθεια βίντεο, οργανωμένης ξενάγησης και με την χρήση της νέας τεχνολογίας παντού, μάθαμε την ιστορία των μουσείων που επισκεφθήκαμε και καταλάβαμε το λόγο που  αποτελούν σήμερα σημαντικά μνημεία μνήμης για τις θηριωδίες των Ναζί στο 2ο ΠΑΓΚΌΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ. Η διαδρομή μας γέμισε χρώματα και εικόνες της όμορφης χώρας  που σύντομα θα εγκαταλείπαμε και πάλι. Μετά την επίσκεψη μας περίμενε ένα γευστικότατο παραδοσιακό Πολωνικό πιάτο σε εστιατόριο της περιοχής.

Κάπως έτσι έφτασε και η τελευταία μέρα μας στην Πολωνία. Την  Κυριακή 21/1/2021 το ταξίδι μας τελείωσε και ήρθε η δύσκολη ώρα του αποχαιρετισμού!!! Τα δάκρυα συγκίνησης των μικρών μαθητών και καθηγητών την ώρα αυτή μας απέδειξαν για μια ακόμη φορά την επιτυχία του προγράμματος. Οι "μακρινές" αγκαλιές και τα "κρυμμένα" χαμόγελα θέλουμε να πιστεύουμε ότι υποσχέθηκαν δυνατές φιλίες και μελλοντικές συνεργασίες, τόσο για μαθητές όσο και για καθηγητές.

Poland:JoannaWalcerz,DominikaPilak-Zadworna , Loykasz Lasocki

CROATIA:MirelaTomic,Annita…..,Dinko …….

Greece: Olympiou Dora,Vasilaki Popi, Linou Matina

στη NovaGrandiska της Κροατίας

στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+

To 1o Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης, παρόλες τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην χώρα μας, στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο λόγω της πανδημίας, επιτέλους κατάφερε να πραγματοποιήσει στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Learnhowtolearn” την πρώτη μετακίνηση μαθητών με τους συνοδούς καθηγητές τους, τις κυρίες  Ολυμπίου Δώρα (συντονίστρια του προγράμματος για την Ελλάδα) και Γεωργίου Ανδριανή, στη NovaGrandiska της Κροατίας και πιο συγκεκριμένα στο φιλόξενο σχολείο ‘OsnovnaSkolaLjudevitaGaja’, από 3-10 Νοεμβρίου 2021.

Την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021 αποχαιρετώντας τους γονείς στις 3πμ στον Μίλωνα, ξεκινήσαμε όλη η ομάδα το μεγάλο ταξίδι μας γεμάτοι προσδοκίες και πολύ χαρά. Μετά από λίγες ώρες αναμονής επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο, πτήση LH1285 με ενδιάμεσο σταθμό την Φρανκφούρτη, και από εκεί για το Ζάγκρεμπ. Στο αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ μας παρέλαβε η συντονίστρια καθηγήτρια από την Κροατία κα MirelaTomicκαι με ένα minibus κατευθυνθήκαμε προς την επαρχιακή πόλη NovaGrandiska. Φτάσαμε αργά το μεσημέρι στον φιλόξενο παραδοσιακό ξενώνα όπου μείναμε μαζί με την ομάδα των Πολωνών μαθητών και καθηγητών, για ξεκούραση και στις 6 το απόγευμα Κροάτες μαθητές και καθηγητές μας ετοίμασαν υποδοχή και δείπνο στο εστιατόριο του σχολείου. Η δεκάλεπτη διαδρομή προς το σχολείο ήταν πολύ όμορφη και γραφική, μέσα από μεγάλα μεσαιωνικά κτίρια, και πανύψηλα δέντρα με όλα τα χρώματα του φθινοπώρου. Η υποδοχή ζεστή και φιλόξενη, γέλια, χαρούμενες φωνές, συζητήσεις στην πρώτη αντάμωση! Επιστροφή το βράδυ στον ξενώνα για ύπνο!

2η ημέρα, 4 Νοεμβρίου 2021.

Πρωινό ξύπνημα και άφιξη στο σχολείο στις 9πμ για ένα πλούσιο πρωινό που μας πρόσφεραν στο εστιατόριο του σχολείου. ‘Ολοι Έλληνες, Κροάτες και Πολωνοί μαθητές και καθηγητές γίναμε μια ζεστή παρέα. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε μεικτές ομάδες (2 Έλληνες, 2 Κροάτες, 2 Πολωνοί) και ξεκίνησαν τα workshops, όπως προγραμματίστηκαν από τους συμμετέχοντες καθηγητές του προγράμματος (3 workshops Αγγλικών, 2 workshops Γεωγραφίας, και 3 workshops φυσικής).

Το μεσημέρι οι ομάδες των Ελλήνων και Πολωνών απόλαυσαν ένα χορταστικό γεύμα σε ένα από τα εστιατόρια της πόλης,πριν επιστρέψουν στον ξενώνα για ξεκούραση.

Το απόγευμα της ίδια ημέρας οργανώθηκε από την συντονίστρια του προγράμματος, ξενάγηση στη γραφική πόλη NovaGrandiska, όπου θαυμάσαμε τα υπέροχα μνημεία της πόλης και τις φυσικές ομορφιές της.

Στις 8μμ επιστρέψαμε στον ξενώνα όπου τα παιδιά – Πολωνοί και Έλληνες φτιάξανε pancakes και δημιούργησαν μια ζεστή παρέα με κουβεντούλες, γέλια και χαρούμενες φωνούλες!

3η ημέρα, 5 Νοεμβρίου 2021

Μετά από πρωινό στην κουζίνα του ξενώνα, κατευθυνθήκαμε προς το σχολείο για το καθιερωμένο μας ραντεβού στις 9.00.

Τα παιδιά ξεκίνησαν και πάλι δυναμικά και με θετική διάθεση τις εργασίες που τους είχαν ανατεθεί.

Το μεσημέρι μας περίμενε ένα όμορφο γεύμα σε ένα φίνο εστιατόριο της πόλης, ενώ το απόγευμα μετά από πεζοπορία περίπου μιας ώρας σε βροχερό καιρό, που οργανώθηκε από τους Κροάτες καθηγητές, επισκεφθήκαμε το μεσαιωνικό κάστρο της πόλης. Η διαδρομή μακρινή, αλλά γεμάτη εικόνες και όμορφα χρώματα.

Το βράδυ είχαμε οργανώσει ‘συγκέντρωση erasmus’ στην κουζίνα του ξενώνα, το οποίο εξελίχθηκε σε karaoke πάρτι με πολύ τραγούδι και χορό.

4η ημέρα, 6 Νοεμβρίου 2021

Πραγματοποιήθηκε εκδρομή που συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και καθηγητές του προγράμματος στην πρωτεύουσα της όμορφη Κροατίας, το Ζάγκρεμπ, μια διαδρομή περίπου 2 ωρών.

Στο μέσον της διαδρομής κάναμε μια στάση για να επισκεφθούμε το μουσείο του προϊστορικού ανθρώπου, όπου μέσα από βίντεο, τη χρήση νέων τεχνολογιών και ξενάγηση είδαμε τη ζωή του και την εξέλιξή του.

Εν συνεχεία, μετά από διαδρομή περίπου μίας ώρας, φτάσαμε στο Ζάγκρεμπ όπου μας περίμενε μια έκπληξη οργανωμένη από τους Κροάτες συναδέλφους, που μας πρόσφερε γνώση και διασκέδαση. Το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας είχε μετατραπεί σε ένα υπαίθριο ‘escaperoom’, όπου μεικτές ομάδες σε αναζήτηση του θησαυρού έπρεπε να λύσουν γρίφους βάσει κάποιων ιστορικών στοιχείων της πόλης για να μπορέσουν να ξεκλειδώσουν μία μία τις σελίδες ενός βιβλίου. Η περιπέτεια της αναζήτησης κράτησε 2 ώρες, μέσα από την οποία γνωρίσαμε τα σημαντικά μνημεία και την ιστορία της πόλης. Στο τέλος όλοι οι συμμετέχοντες βραβεύτηκαν για την προσπάθεια τους. Ευχαριστήσαμε θερμά τους διοργανωτές και πεινασμένοι φτάσαμε στην ‘ταβέρνα του τσοπάνη’, ένα εστιατόριο με παραδοσιακά πιάτα και καλή παρέα.

Αργά το βράδυ φτάσαμε στον ξενώνα της πόλης κατάκοποι, αλλά ‘γεμάτοι’ από όσα είδαμε….μάθαμε….απολαύσαμε…..και ικανοποιημένοι πήγαμε για ύπνο.

5η ημέρα, 7 Νοεμβρίου 2021

Πρωινό στην κουζίνα του ξενώνα για να πάρουμε ενέργεια….μια δύσκολη μέρα μας περίμενε…..διοργάνωση αθλητικών αγώνων στο σχολείο!

Οι προετοιμασίες για τις αθλοπαιδιές έγιναν μέσα σε μια ζεστή και ευχάριστη ατμόσφαιρα! Χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε αγώνες αντοχής, ενδυνάμωσης, συγχρονισμού, μα πάνω απ’ όλα συνεργασίας! Γέλια, χειροκροτήματα, φωνές από τα παιδιά της κάθε ομάδας για τις διακρίσεις τους. Στο τέλος ήρθε η απονομή των βραβείων, ανάλογα με τις επιδόσεις της κάθε ομάδας. Βέβαια το καλύτερο μας το επιφύλαξαν για το τέλος οι Κροάτες διοργανωτές, καθώς μας περίμενε ένα απολαυστικό παραδοσιακό γεύμα γεμάτο ενέργεια στο εστιατόριο του σχολείου. Η ‘σούπα του τσοπάνη’, μαγειρεμένη με τοπικά ζυμαρικά και λαχανικά, καθώς και διάφορα άλλα τοπικά εδέσματα, και τοπικά γλυκά ήταν ό,τι ακριβώς χρειαζόμασταν για μια τόσο κουραστική ημέρα.

Το απόγευμα ακολούθησε βόλτα στην πόλη για ψώνια, ζεστή σοκολάτα και γλυκό και επιστροφή νωρίς στον ξενώνα για ύπνο μέχρι πρωίας.

6η ημέρα, 8 Νοεμβρίου 2021

Στις 9 η καθιερωμένη συνάντησή μας στο σχολείο. Με συνεργασία, ομαδικότητα ξεκίνησε και η σημερινή ημέρα για την ολοκλήρωση των projects. Επιστροφή στον ξενώνα για μεσημεριανό φαγητό. Τα παιδιά απόλαυσαν ‘μαμαδίστικες’ συνταγές από τις καθηγήτριές τους, μακαρονάδα με κόκκινη σάλτσα, βασιλικού, με τυρί και φυσικά για επιδόρπιο κρέπες με σοκολάτα.

7η ημέρα, 9 Νοεμβρίου 2021

Τελευταίο πρωινό στην κουζίνα του ξενώνα. ‘Αφιξη στο σχολείο το πρωί όπου πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις των projects όλων των ομάδων στην αίθουσα φυσικής. Στο τέλος κάθε παρουσίασηςοι μαθητές με τη χρήση της τεχνολογίας, είχαν δημιουργήσει διαδραστικά κουΐζ και παιχνίδια αξιολογώντας τις εργασίες τους.

Μετά τις πρωινές παρουσιάσεις, πήγαμε και πάλι στο αγαπημένο εστιατόριο των μαθητών μας, για να απολαύσουμε όλοι μαζί ένα χορταστικό γεύμα!

Το απόγευμα διοργανώθηκε ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι στο χώρο του σχολείου. Προηγήθηκε μια μικρή γιορτή από τους Κροάτες μαθητές της γ’ τάξης δημοτικού. Μας παρουσίασαν την ιστορία της χώρας τους με βιντεοπροβολή, δρώμενο και χορό. Αργότερα μας παρέθεσαν γεύμα με παραδοσιακά φαγητά και εδέσματα με συνοδεία μουσικής και χορού.

Μετά το τέλος της μικρής αυτής γιορτής μας πρόσφεραν ενθύμια και δώρα για τη σύσφιξη των σχέσεων!

Το τελευταίο αντίο ήταν συγκινητικό με κλάματα, ζεστές αγκαλιές και πολλή αγάπη.

Όλες αυτές οι εικόνες, τα βιώματα μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντική είναι η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα!

Νωρίς το βράδυ επιστρέψαμε στον ξενώνα γιατί αξημέρωτα αναχωρούσαμε για την Ελλάδα…..!

Πολύ νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε από την πόλη που μας φιλοξένησε όλη αυτή την εβδομάδα για το Ζάγκρεμπ, και απ’ εκεί με ανταπόκριση από την Φρανκφούρτη για το Ελευθέριος Βενιζέλος.

Τελικά όλα τα όμορφα τελειώνουν. Τέλος καλό, όλα καλά! Το ταξίδι έφτασε στο τέλος του. Επιστροφή στα σπίτια μας στη ζεστή αγκαλιά των αγαπημένων μας.

(Croatia :MirelaTomic, DinkoSimic, Anita Jelancic, Ana TulicicPoland :Joanna Walcerz, LoucaszLasocki, Greece : Dora Olympiou, Andriani Georgiou)

CROATIA:MirelaTomic,Dinko Simic, Ana Tulicic

POLAND:JoannaWalcerz, Loukasz Lasocki

GREECE: Olympiou Dora, Andriani Georgiou

Το 1ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης

συνεχίζει το ταξίδι του με το πρόγραμμα Erasmus+

Παρά τις δύσκολες υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας  όπως  και σε ολόκληρη την Ευρώπη, πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη Mobility του προγράμματος Erasmus+ ”Learn How to learn” που υλοποιείται από το 1ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης σε συνεργασία με σχολείaΠολωνίας (TEBEduKacjaSpSzkolaPodstacoocolaParnas) και Κροατίας (OsnovnaSkolaLjuderita  GajaNovaGradiska) .Tο πρόγραμμά μας ξεκίνησε τον Ιούνιο του  2019 και μετά από δύο παρατάσεις, με πολλές δυσκολίες λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας, συνεχίζεται μέχρι τον Απρίλιο του 2022.

Tο απόγευμα της Κυριακής 19/9/21 συναντήθηκαν   31 μαθητές και   οι καθηγητές του προγράμματος

(POLAND: Joanna Walcers, DominikaPilak-Zadworna

CROATIA: MirelaTomicAnaTulicic

GREECEOlympiouDora,VasilakiPopi, KaniouVioletta,  EconomouFofi, GeorgiouAndriani, LinouStamatina)

στην ιστορική  πλατεία Νέας Σμύρνης και έγινε η πρώτη ζεστή γνωριμία των συμμετεχόντων συνοδευόμενη με γεύσεις και αρώματα ελληνικής κουζίνας.

Την 1η  μέρα εργασιών Δευτέρα 29/9/2021 στο 1ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης πραγματοποιήθηκε η επίσημη τελετή welcoming για τους φιλοξενούμενους μαθητές και καθηγητές με χειροποίητα σνακς και γευστικά κεράσματα σε ελληνικό ύφος και γεύσεις που έκλεψαν τις εντυπώσεις.  Με ζεστές «μακρινές» αγκαλιές και «κρυμμένα» στις μάσκες χαμόγελα  δημιουργήθηκε μία όμορφη ατμόσφαιρα φιλίας και συνεργασίας.

Τηρώντας ευλαβικά τα μέτρα προστασίας ξεκίνησαν τα workshops έτσι όπως οι συμμετέχοντες καθηγητές είχαν προγραμματίσει (8 workshops CREATE YOUR LOGO, 3 workshopsPHYSICS, 3 workshops GEOGRAPHY  and 2 workshops ENGLISH).

Την 2η μέραΤρίτη 21/9/2021 πραγματοποιήθηκαν δύο εκπαιδευτικές επισκέψεις  σε ομάδες και σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Στην Εστία Νέας Σμύρνης και στο Digital Museum Νέας Σμύρνης. Oι ξεναγήσεις  πραγματοποιήθηκαν στην Αγγλική γλώσσα και πρόσφεραν στους συμμετέχοντες πλούσιες, ενδιαφέρουσες και σημαντικές πληροφορίες  για την ιστορία της πόλης μας. Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους των ιδρυμάτων για την προσφορά τους και τη συμβολή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμά μας .Μετά τις δυο επισκέψεις οι μαθητές συνέχισαν τα workshops που είχαν ξεκινήσει.

Την 3η μέρα Τετάρτη 22/9/2021 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πελοπόννησο με σταθμούς  και ξεναγήσεις τον Ισθμό της Κορίνθου, στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου, στο ιστορικό Παλαμήδι και τέλος στην πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδος, το πανέμορφο Ναύπλιο.

Την 4η ημέρα εργασιών, Πέμπτη 23/9/2021 οι συμμετέχοντες σε 8 γκρουπ ολοκλήρωσαν τα project που τους είχαν ανατεθεί στο πλαίσιο του προγράμματος στα μαθήματα της φυσικής, της γεωγραφίας και της Αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες στις παρουσιάσεις τους και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια που δημιούργησαν  δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά.

Την και τελευταία μέρα  του προγράμματος, Παρασκευή 24/9 /2021 ξεκίνησε το πρόγραμμά μας με τις απονομές των βραβείων για την δημιουργία του καλύτερου LOGO (βραβεύθηκαν οι νικητές και όλοι οι συμμετέχοντες κέρδισαν ενθύμιο συμμετοχής). Τις απονομές και βραβεύσεις των μαθητών μας τίμησε με την παρουσία του ο Αντιδήμαχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Νέας Σμύρνης κος Γεώργιος Κρικρής.

Μετά τις βραβεύσεις  πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις των εργασιών των ομάδων των συμμετεχόντων μαθητών και αξιολόγησαν τις παρουσιάσεις τους με την χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών που οι ίδιοι είχαν δημιουργήσει.

Το βράδυ της ίδιας μέρας οργανώθηκε αποχαιρετιστήρια βραδιά προς τιμήν των Πολωνών και Κροατών φίλων μας. Παρουσιάσθηκε  θεατρικό δρώμενο με τίτλο “AGLIMPSEINTOGREEKCULTUREαπό την θεατρική ομάδα στην αυλή του σχολείου. Η παράλληλη προβολή με αγγλικούς υπότιτλους, οι ελληνικοί χοροί και η ελληνική μουσική ανέδειξαν τις ομορφιές, την κουλτούρα και τον πολιτισμό της πατρίδας μας με τον καλύτερο τρόπο. Στο τέλος της παράστασης η ταβέρνα “ΤΟ FILOTIMO με ελληνικές γεύσεις προσφορά  από γονείς και εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, γέμισε εξαιρετικές εντυπώσεις τους καλεσμένους μας . Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιδήμαρχος Δια Βίου Μάθησης και παιδείας κος Πολύδωρος Συρίγος και η Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής κα Μαρία Απέργη.

Τα δάκρυα συγκίνησης των μικρών μαθητών και καθηγητών την ώρα του αποχαιρετισμού μας αποδεικνύει την επιτυχία του προγράμματος. Η ιερή ελιά που στολίσθηκε συμβολικά με τρεις καρδιές (Ελλάδα - Πολωνια –Κροατία) θα φυτευτεί στην αυλή του σχολείου «για να θυμίζει σε όλους μας τις όμορφες  στιγμές συνεργασίας μεταξύ των τριών χωρών» όπως χαρακτηριστικά είπε η Συντονίστρια του προγράμματος για την Ελλάδα, κα Δώρα Ολυμπίου .

Erasmus+   στο 1ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης

Στo 1ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης  υλοποιείται πρόγραμμα  Erasmus+ με τίτλο:

«Learning how to learn»KA2

Η διάρκεια του προγράμματος είναι από 1/9/2019-31/10/2021 και οι χώρες συνεργασίας: Πολωνία-Κροατία –Ελλάδα.

Η  χρήση της νέας τεχνολογίας στη σχολική τάξη μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο και να αποφέρει σημαντικά οφέλη στους μαθητές. Στόχος του προγράμματος είναι να αναδείξει καλές πρακτικές ενσωμάτωσης των Νέων Τεχνολογιών στην εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας και στην εμπέδωση της γνώσης που κατακτάται  στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες .

Οι συμμετέχοντες  καθηγητές  εστιάζουν το έργο τους  σε συνεργατικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εφαρμόσθηκαν ή που θα εφαρμοσθούν στις σχολικές τάξεις των μελών του προγράμματος με σκοπό να προσελκύσουν τους μαθητές στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας αλλά και να βελτιώσουν το επίπεδο κατάκτησης της γνώσης στις θετικές επιστήμες.

Η πρώτη συνάντηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε  στην Βροτσλαβ της Πολωνίας στο διάστημα μεταξύ 10/12/2019 -17/12/2019, και από τους εκπαιδευτικούς τους Σχολείου μας συμμετείχε η κα Ολυμπίου Θεοδώρα. Οι εκπαιδευτικές, ενημερωτικές και διδακτικές εργασίες και δράσεις  διεξήχθησαν στο Σχολείο Szkola Podstawowa Pacnas.

Η δεύτερη συνάντηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά (λόγω της πανδημίας) από 1/6/2020 μέχρι 5/6/2020. Την ευθύνη οργάνωσης της συνάντησης είχε η Κροατία και συμμετείχαν εξ αποστάσεως η εκπαιδευτικός  Αγγλικής Γλώσσας Ολυμπίου Θεοδώρα, η εκπαιδευτικός Πληροφορικής Οικονόμου Φωτούλα και η καθηγήτρια Φυσικών Επιστημών Βασιλάκη Πόπη.

Η  τρίτη συνάντηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από 27/9/2020- 1/10/2020 και οι καθηγητές από την Πολωνία και Κροατία επισκέφθηκαν το σχολείο μας μετά την λήξη του ημερήσιου προγράμματος. Στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς δόθηκε η δυνατότητα να παρακολουθήσουν μεθόδους διδασκαλίας και προσεγγίσεις  με την χρήση ΤΠΕ και να συμμετάσχουν σε ομάδες εργασίας και συναντήσεις που οργανώθηκαν από τους καθηγητές του σχολείου μας.

Η ομάδα εκπαιδευτικών του 1ου Γυμνασίου  Νέας Σμύρνης  συμμετείχε ενεργά στις εργασίες της συνάντησης και ανέπτυξε εξαιρετικές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών. Σε κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας ,με πλαίσιο την  πολυπολιτισμικότητα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας  παρουσίασαν τις καλές πρακτικές που εφαρμόζουν αλλά και τα προβλήματα που κάθε φορά πιθανόν να προκύπτουν μέσα από την χρήση νέων  ηλεκτρονικών εργαλείων. Θεωρούμε ότι οι  εντυπώσεις που αποκόμισαν οι φιλοξενούμενες χώρες ήταν εξαιρετικές και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε είναι πολύ σημαντική για όλους τους συμμετέχοντες.